
Què és el neuromarketing? Comptat i debatut, és l’aplicació de la neurociència al marketing. Consisteix en la recerca del subconscient del consumidor, per a aconseguir que les marques millorin les seves estratègies de marketing. Els avantatges del neuromarketing són molts, continua llegint per a descobrir-los.
Podem aplicar-ho per a crear una estratègia de preus encertada, determinar l’efectivitat d’una campanya publicitària, o avaluar un producte abans de llançar-lo.
Llavors, per què fer servir el neuromarketing?
El nostre cervell no actua d’una manera 100% racional. Amb el neuromarketing identificarem quines àrees del cervell s’activen en els processos de presa de decisions dels consumidors. Com sabem, no n’hi ha prou amb tenir una excel·lent oferta, cal saber-la vendre.
A diferència del marketing tradicional, l’avantatge principal del neuromarketing està en el fet que podem arribar a conèixer millor com cridar l’atenció del públic objectiu en les nostres campanyes.
Els avantatges del neuromarketing:
Seguidament, us expliquem alguns dels avantatges del neuromarketing.
Podem analitzar al consumidor de forma no intrusiva, sense fer-li preguntes o estudis de mercat. Així, avaluarem també el seu subconscient, la qual cosa, ens ajudarà a ser més reeixits en el mercat.
Ens aporta una perspectiva diferent als estudis de mercat. Amb això, captarem millor l’atenció del consumidor, aconseguint crear engagement emocional i transmetre la informació més important.
Una altre dels avantatges del neuromarketing, és que reforça la imatge de marca. Això, contribueix a centrar la comunicació i el branding de l’empresa cap a les necessitats reals del consumidor.
Millorem l’experiència del consumidor. Coneixent-lo més, podrem anticipar-nos al que està pensant, a les seves necessitats, etc. En conseqüència, es traduirà a una millor experiència de l’usuari, tant en el procés de compra com en temes d’usabilitat o disseny. D’aquesta manera, generarem un major benefici per a totes dues parts.
A través dels estímuls que proporcionem als usuaris podrem identificar patrons de conducta. Això ens proporciona dades concretes per a generar campanyes per als nostres consumidors. Una vegada tenim un patró concret, podrem aplicar-lo a altres dissenys, productes o campanyes.
Finalment, us deixem aquest article, en el qual podeu veure alguns exemples de campanyes de neuromarketing exitoses.
Si necessites ajuda en les teves campanyes de marketing digital o tradicional, escriu-nos o truca’ns!
En el nostre blog parlem de diferents aspectes del marketing digital que pots tenir en compte per a la teva empresa, pots visitar-lo ara.