
En els últims anys la importància del màrqueting digital ha incrementat, però sobretot és important per a les pimes. Pel fet que una bona estratègia de màrqueting digital pot marcar la diferència en un negoci. D’aquesta manera pot aconseguir major visibilitat i accessibilitat per al teu negoci implicant així un creixement econòmic.
L’ús d’Internet està fora de dubte, per això és una eina que serveix de gran ajuda a empreses modestes perquè els permet accedir a milions de clients. A més avui dia si la teva empresa no apareix en Internet, és com si no existissis per als consumidors. Per portar a terme la digitalització de manera efectiva, l’empresa ha de tenir en compte els seus objectius, fortaleses i febleses.
QUE ESTRATÈGIES HAN D’IMPLEMENTAR LES PIMES?
A continuació veurem que estratègies de màrqueting digital que poden utilitzar les pimes. Per tal d’aconseguir una digitalització i una major visibilitat.
Pàgina web
La Web és el centre neurològic de totes les accions digitals del teu negoci. A més en ella els usuaris podran conèixer la marca, el seu valors i els seus productes. La pàgina web ha de ser un reflex del nostre negoci. Sobretot la pàgina web ha de ser dinàmica, amb continguts de valor, actualitzada i adaptada als dispositius mòbils.
En crear una pàgina web hem de tenir en compte el posicionament SEO, ja que cada vegada adquireix major importància sobretot amb les Pimes. Per això hem de cuidar tots aquests detalls, als quals cal afegir l’ús de paraules claus per a aconseguir ser rellevants en els cercadors. Cal recordar que el SEO és un dels canals més importants per a atreure trànsit qualificat a la web.
Xarxes socials
Els usuaris valoren estar en constant contacte amb les marques. Per això és necessari que les pimes obrin els seus perfils en xarxes socials. Abans d’obrir un perfil, hem de saber en què xarxa social trobarem al públic objectiu del nostre negoci. Si finalment decidim obrir un perfil en més d’una xarxa social, haurà d’haver-hi una interconnexió entre les diferents plataformes.
Les xarxes socials són una gran eina per a difondre contingut interessant sobre el nostre negoci, però sense oblidar la qualitat. Sobretot ens permeten interactuar i escoltar als nostres clients, la qual cosa agraeixen, ja que les grans empreses no posin aquesta capacitat. Per a això, és important fer preguntes als usuaris a través de les diferents publicacions i no deixar comentaris sense contestar.