
La comunicació en el món digital en l’actualitat, està en constant creixement i amb això les estratègies de màrqueting, com en aquest cas el màrqueting de influencers, han de ser actualitzades per a poder aconseguir captar l’atenció del nostre públic.
Els líders d’opinió, més coneguts com influencer, existeixen des que els mitjans de comunicació van començar a créixer. Abans eren persones famoses, esportistes, actors, entre altres que en parlar d’una marca o producte impactava en la decisió de compra de les persones que els seguia.
En l’actualitat, amb les xarxes socials, com poden ser; Instagram, YouTube, Twitter o TikTok, s’ha generat l’aparició d’una sèrie de persones amb molt de carisma i autenticitat, que han sabut guanyar-se la credibilitat dels seus seguidors, sent referent per a ells, parlant d’un tema en concret.
Però, Com podem usar aquests personatges en les nostres estratègies?
Què és el màrqueting de influencers?
El màrqueting de influencers es treballa establint relacions entre les marques i usuaris amb influència en els mitjans digitals per a transmetre el missatge d’una marca i arribar a un major nombre de persones.
El seu objectiu principal és aprofitar als influencers per a augmentar el engagement dels productes o serveis d’una marca guanyant així importància en la decisió de compra dels usuaris.
Com dissenyar una campanya de màrqueting de influencers?
Una campanya amb influencers ben dissenyada ens pot generar un retorn d’inversió saludable. Per a això haurem de tenir en compte els següents passos:
1. Definir l’objectiu de la nostra campanya.
Cal tenir clar què volem aconseguir perquè una vegada finalitzada puguem valorar els resultats.
Amb el màrqueting de influencers podem realitzar branding, augmentar les vendes dels nostres productes o fidelizar clients. Coneixent l’objectiu principal ens permetrà enfocar millor les accions de màrqueting.
2. Identificar els influencers més rellevants per a la nostra marca
No qualsevol influencer ens servirà per a la nostra estratègia de màrqueting, hem d’identificar el què millor encaixa amb la nostra marca i valors d’empresa que volem transmetre. Si no triem a la persona adequada, la campanya no serà efectiva.
3. Tenir uns KPI definits
Per a mesurar les nostres accions en les campanyes sempre haurem d’usar KPI (Indicador clau de rendiment) i per al màrqueting de influencers no serà menys. Els més rellevants haurien de ser:
- Google Analytics: ens ajudarà a mesurar el nombre de clics en la URL.
- Abast i interacció: Conèixer les vegades que s’ha compartit, els comentaris realitzats, els esments i les visualitzacions que ha tingut a través de les xarxes socials serà clau per a conèixer el bon funcionament de la campanya.
- Nº de conversions: tenir coneixement de les compres o subscripcions que s’han realitzat des del llançament de campanya.
Com triar el influencer adequat?
Com hem comentat anteriorment, per a la nostra estratègia de màrqueting de influencers hem de triar una persona que encaix amb nosaltres i els nostres valors.
Hi ha diversos tipus de influencers, es diferencien basant-nos en el nombre de seguidors i segons la seva naturalesa.
Tipus de influencers en relació amb el nombre de seguidors:
- Nano influencers: La seva comunitat compta entre 1.000 i 10.000 seguidors.
- Micro influencers: Els seus seguidors oscil·len entre els 10.000 i 50.000
- Mitjà influencers: Compten amb una comunitat entre els 50.000 i 250.000 seguidors
- Macroinfluencers: Disposen d’una comunitat major a 250.000 seguidors.
També es poden diferencies segons la seva naturalesa:
- Nadius: Són els influents que s’han fet famosos a través de les xarxes socials més populars.
- No natius: Són els influencers que la seva fama procedeix d’altres canals com poden ser, el cinema, la música, esports, etc.
Ara ja coneixes una mica més sobre el màrqueting de influencers i segur que tens algun en ment per a convertir-lo en ambaixador de la teva marca. Recorda que el més important no són els seus seguidors, sinó que transmeti bé els teus valors i generi un gran engagement amb els teus productes.
Si aquest article sobre màrqueting de influencers t’ha interessat, no dubtis a compartir-ho.
Per a conèixer més notícies sobre el màrqueting, fes clic.