SEO OFF PAGE: DIRECTORIS
Aquesta setmana us anem a explicar els avantatges que proporciona que la teva empresa aparegui en un directori.
Però abans de començar, anem a fer una breu explicació del que és un Directori.
Un directori d’empreses és una pàgina on es troba un llistat amb totes les empreses.
Normalment estan categoritzats per sectors d’activitat encara que hi ha directoris especialitzats en sectors concrets perquè solament es puguin trobar empreses d’un mateix àmbit.
Aquestes plataformes són ideals perquè el teu púbic objectiu pugui accedir al teu negoci de manera més fàcil.
Els directoris:
- Mostren una empresa als seus clients.
- Ensenyen el producte que ven o el servei que ofereix.
- Assenyalen on està.
- Com localitzar l’empresa.
Per tant podem dir que, un directori a part d’altres factors et proporciona publicitat constant.
TRES AVANTATGES D’APARÈIXER EN UN DIRECTORI.
- PRESENT EN EL LLOC ADEQUAT.
Aprofitar el tràfic que presenten aquestes plataformes i estar present en el lloc on el client està buscant és imprescindible.
Com en tot els cercadors, en aquestes plataformes també és molt important aparèixer dels primers resultats.
Per fer-ho possible, inserir elements visuals i informació cridanera però real ajudarà al fet que triïn el teu anunci.
Si no destaques dins d’un directori, se’t complicarà l’oportunitat de donar a conèixer el teu negoci i les consultes es perdran entre la teva competència directa.
- MILLORA LA VISIBILITAT DEL NEGOCI.
Estar present en un directori també implica augmentar el coneixement de la teva empresa.
Les cerques més utilitzades amb les conegudes, és a dir, en les quals es busquen empreses en concret per posar-se en contacte amb ells.
Si no apareixes en aquests casos de directori pots transmetre una imatge negativa o fins i tot donar a entendre que has cessat la teva activitat.
- SERVEI AL CLIENT.
També et proporcionarà diferenciar-te de la teva competència i a difondre notablement la teva imatge.

TIPUS DE DIRECTORIS.
És molt normal preguntar-se que tipus hem d’utilitzar a l’hora de triar un d’ells.
Les dues classificacions que has de conèixer a l’hora de de seleccionar les millors plataformes online, són:
- GENERALISTES.
Són els més coneguts ja que aquests et permeten crear un anunci adequat a la teva activitat i a la localització geogràfica.
Gràcies a això, són els mes habituals ja que permeten als usuaris buscar les empreses en una ubicació específica.
Aquesta plataforma resulta vital per als negocis locals, perquè els resulta més fàcil complir el seu objectiu d’augmentar la visibilitat.
- SECTORIALS.
Com podem deduir pel nom, aquests s’especialitzen a organitzar les empreses per sectors professionals.
Aquests directoris centren totes els negocis que es dediquen a una mateixa activitat.
Són molt útils quan es vol captar un client que aquesta buscant una empresa que ofereix un servei molt especifico.
COM CAPTAR VISITES A TRAVÉS D’UN DIRECTORI.
La clau perquè destacar entre la competència és analitzar i millorar la teva marca a través dels seus errors.
Una manera de destacar molt bàsica és aparèixer en un directori en el qual la competència no està inclosa.
S’ha de ser capar d’identificar que fa diferent a la competència i utilitzar aquesta informació per millorar aportant elements de distinció.
A través d’aquesta tècnica podràs potenciar el negoci i augmentar el nombre de clients.
ELS 5 DIRECTORIS MÉS CONEGUTS.
Totes les xarxes socials són una gran oportunitat de negoci i podem incloure-les com a directoris.
Per això mereix la pena crear un perfil de la teva empresa amb una fitxa perquè els clients puguin trobar-te fàcilment.
Però deixant de costat les xarxes socials, anem a veure les plataformes més conegudes:
Aquesta web fa uns anys enrere era una xarxa social.
Foursquare no persisteix en el seu intent de posar-se de moda.
Als quals ens interessa posicionar nostra web, aquesta pàgina ens proporciona un bon pageRank i una comunitat de 400 milions d’usuaris actius.
Yelp és una de les més innovadores.
Et permet conversar amb els teus clients a través de dues maneres de forma gratuïta, ademas de poder connectar amb els quals han escrit una ressenya sobre el teu negoci.
Mereix la pena tenir aquesta fitxa ben desenvolupada ja que cada vegada hi ha més persones apuntades i sembla que va en augment.
No podem negar que aquest és el directori per excel·lència a Espanya.
Des de fa uns anys es va diversificar creant un directori online.
A més de tenir moltes empreses registrades, apareixen molt bé posicionats en Google.
És la primera empresa espanyola a convertir-se en Agència de Qualificació Europea.
La raó per la qual ens interessa a nivell de SEU és la seva gran quantitat de membres.
Concloent aquest blog, hem de dir que encara que no siguin molt coneguts, els directoris existeixen des dels inicis d’Internet.
Per aquesta raó des de Jaestic us oferim els avantatges i beneficis que aquests ofereixen.
Per tant, estar present en un directori dels més visitats et proporcionarà diferenciació en el sector front la teva competència, farà que es difongui més fàcilment la teva imatge de marca i aconseguirà una publicitat gratuïta efectiva.
Aquesta eina és molt recomanable que les utilitzin empreses PIMES perquè els proporcioni aquests avantatges per ajudar-los a créixer dins de les seves possibilitats econòmiques..