
L’email màrqueting és una eina del màrqueting digital que sempre a estat present des de la invenció d’Internet. Per això sempre ha intentat adaptar-se als canvis del màrqueting. Amb l’aparició i el boom de les xarxes socials fluixejo la seva importància. Però ara torna a estar més viva que mai gràcies als dispositius mòbils. A causa de la seva importància en els últims anys avui us explicarem les tendències d’email màrqueting d’aquest 2020.
Tendències d’email màrqueting.
A continuació us explicarem les tendències d’email màrqueting previstes per a aquest 2020.
Adaptació als dispositius mòbils
La principal tendència d’email màrqueting és l’adaptació d’aquesta eina als dispositius mòbils. Pel fet que els dispositius mòbils suposen el 53% de la navegació. A més aquesta manera arribem als clients de manera més directa donat al fet que la majoria posin un email en el seu mòbil. Per això els email màrqueting han de ser responsive adaptant el contingut i el disseny. També han de tenir una facilitat lectora.
Personalització
Una altra de les tendències d’email màrqueting és la personalització dels continguts i adaptant-los als diferents segments del mercat. En primer lloc hem de tenir clar els nínxols de mercat que cobrirem amb els emails màrqueting. Els principals criteris de segmentació acostumen a ser el sexe, edat i entorn geogràfic. Cal tenir en compte que aquests criteris canviessin depenent de l’empresa i del producte o servei que ofereixin.
Per tal d’aconseguir una major personalització i efectivitat és combinar tota la informació obtinguda dels clients a través del big data. D’aquesta manera s’obtindrà campanyes d’email màrqueting més precises, emocionals i empàtiques amb els usuaris.
No hem d’oblidar de personalitzar el to i l’estil de text de la marca en els email màrqueting. Una vegada aconseguit l’estil de la campanya d’email màrqueting hem d’esmentar-lo. D’aquesta forma aconseguirem cridar l’atenció dels clients, a més d’una major credibilitat i consistència en el missatge.
Continguts més interactius i visuals
L’email màrqueting evoluciona per a convertir-se en una eina mes interactiva. Ara es busca anar més enllà de les expectatives dels usuaris quan obren el correu de la nostra marca.
Per això s’utilitzen diferents mecanismes, com implementar enllaços que portin a l’usuari a botigues virtuals on fer les seves compres. També un dels recursos que començarem a veure és la utilització de contingut audiovisual. Començarem a veure campanyes on els vídeos estaran dirigits a cada tipus de públic.