
En el blog d’avui us continuarem informant de les tendències de màrqueting digital d’aquest 2020, ha arribat el torn de la publicitat nativa.
La Publicitat Nativa
La publicitat nativa és una forma de publicitat en mitjans de pagament online, la qual s’adapta en forma i funcionament a l’entorn en què apareix. D’aquesta manera permet impactar a l’usuari d’una forma menys intrusiva que la publicitat tradicional. Per això els usuaris no perceben la publicitat nativa com a publicitat, ja que la trobem integrada al 100% a l’entorn triat. Pel fet que s’adapta a cada dispositiu i plataforma mitjançant textos, imatges, contingut interactiu, etc. Quan se situa en un mitjà online, aquesta publicitat respecta totalment el format i estil editorial. S’adapta de tal manera que es percep com un contingut mes al mitjà triat.
Aquesta publicitat no és promocional, sinó que aporta un valor a l’usuari, bé sigui en informació, entreteniment o en totes dues.
Totes aquestes característiques de la publicitat nativa, permeten sortejar els blocs de publicitat, a més de ser molt més atractiva. Per això no és estrany que el 53% dels usuaris se sentin més atrets per aquest tipus de publicitat.
Que podem aconseguir amb la publicitat nativa?
Aquest tipus de publicitat aporta múltiples beneficis a les empreses que es publiciten d’aquesta manera. Els beneficis són els següents:
- Augment de nou trafico. Aquesta publicitat permet aconseguir nous usuaris que encara no són clients, ja que no responen a nostres publico tradicional.
- Major visibilitat. Els usuaris no rebutgen aquesta publicitat per tant permet arribar a més persones.
- Millor experiència de navegació. Com que no interromp la lectura dels usuaris perceben aquesta publicitat més atractiva. Pel fet que l’experiència de navegació és molt més agradable, ja que l’usuari rep millor la nostra publicitat.
- Ajuda a conèixer el target. Les reaccions dels usuaris a la nostra publicitat nativa ens permeten conèixer els seus gustos i preferències. Per tant, aquesta informació permet adaptar l’estratègia de comunicació perquè sigui més efectiva i pròxima al públic objectiu.
- Increment del mercat potencial. La publicitat nativa no està dirigida a la venda directa sinó a atreure usuaris a les primeres fases d’interès mitjançant contingut atractiu. Amb l’objectiu de convertir-los en seguidors de la marca i finalment en clients.
Avantatges de la Publicitat Nativa
La publicitat nativa compta amb diferents avantatges tant per al consumidor com per als suports i marques.
- Genera un desig i interès a l’usuari en lloc d’envair-li per a reclamar la seva atenció, ja que se li ofereix alguna cosa que li interessa en el mitjà que està utilitzant. D’aquesta manera el consumidor passa a ser un participant actiu en relació amb la marca i no un espectador.
- Atreu molt més l’atenció del client, pel fet que no genera rebuig perquè aporta informació que el client vol saber.
- Menys intrusiva. Els usuaris perceben la publicitat nativa com un contingut més de la seva experiència en la xarxa i són més receptius a rebre el missatge de la marca.
- Major personalització de la publicitat, ja que es treballa pensant en el perfil de l’audiència del mitjà.
- Fidelitzar a l’audiència, creant major interacció activa amb la marca.
Ara que ja coneixem en què consisteix la publicitat nativa, podem dir que ofereix en tot moment una major experiència a l’usuari a no percebre-la de manera intrusiva. Per tot això podem dir que la publicitat nativa és molt més afectiva que els anuncis tradicionals.