
TikTok és una xarxa social asiàtica basada a compartir vídeos musicals, la qual està aconseguint increïbles resultats aquests últims mesos.
El mes de gener passat va superar a Facebook, Instagram, YouTube i SnapChat en nombre de descàrregues.
L‘app va ser llançada al setembre de 2016. A l’octubre de 2018 l’app ja superava els 130 milions d’usuaris.
TikTok permet crear, editar i compartir videoselfies musicals de 15 segons. Se’ls pot aplicar efectes i afegir música. Inclou efectes especials, filtres i característiques de realitat augmentada.
És una forma senzilla, amb opcions d’edició fàcils d’utilitzar per a obtenir vídeos divertits sense tenir grans coneixements d’edició.
L’app té les opcions de seguits i seguidors, enviament de missatges, enquestes, etc. Semblant a Instagram.
En la pantalla principal trobem el contingut dels usuaris que seguim alhora que també podem realitzar cerques d’usuaris.
TikTok ve dels seus orígens com Musical.ly, una app exclusivament destinada a adolescents. Actualment perdura aquesta reputació ja que TikTok té la base de dades més jove de totes les xarxes socials. (més de la mitas són menors de 30 anys), encara que a poc a poc es van sumant més adults a aquesta.
Els influencers d’aquesta xarxa social són adolescents, que des de la seva habitació, han aconseguit milers de seguidors, creant contingut sense filtres ni estètica superficial.
TikTok és una eina molt útil per als experts en màrqueting, encara que només un 3% d’empreses ho usen com a eina de màrqueting.
És una de les vies més eficients per a romandre actualitzat. Les accions realitzades en TikTok es converteixen en tendència molt poc temps després.
TIKTOK EN TEMPS DE QUARANTENA
Actualment en la situació en que ens trobem, TikTok s’ha convertit en el fenomen viral de la quarantena i és de les principals vies d’entreteniment.
Els vídeos amb el hashtag #coronavirus ja sumen més de 31.200 milions de visualitzacions i el hashtag #coronaviruschallenge més de 1.200 milions.
A Espanya, les descàrregues de TikTok, van incrementar un 9,4% les dues primeres setmanes de març.
Des de l’inici de l’estat d’alarma, l’aplicació es va descarregar 348.028 vegades en els dispositius, segons Sensor Tower.
En aquest període hem pogut veure presents en ba grans estrelles com Jennifer Lopez, Bella Hadid, algunes de les Kardashians, entre moltes més.
En aquests hashtags podem trobar tot tipus de contingut; des de fitness, concerts, escenes i diàlegs de películes recreats pels usuaris, vídeos musicals, acudits, memes, tutorials de cuina… tots amb una mateixa fi, la comèdia i fer riure.
Troba més notícies d’interès en la nostra secció.